Kan pensioen aftoppen nu zo maar?

• teun

Nee hoor, is niet toegestaan , gewoon 8% van het pensioen basis bedrag blijven betalen ook al bouwt het pensioen helemaal niet meer op. Typisch Hollands sociaal beduvelen als je het mij vraagt.

• Marrk

Beste Teun,

Ik vraag me af hoe het zo heeft kunnen komen dat je totaal beoogd ouderdomspensioen na de wettelijk vereiste aanpassingen per 01-06-2004 uitstijgt boven je huidige salaris.

Indien dit het gevolg is van waardeoverdrachten zou dit niet als bovenmatig pensioen aangemerkt hoeven worden, zie aanbevelingen door de commissie Witteveen punt 4.

Aangezien de ultime pensioenregelingen voorheen streefden naar een ouderdomspensioen van 70% van het salaris lijkt het me erg sterk dat er nu al door -niet door de comissie uitgesloten- factoren een bovenmatigheid is geconstateerd.

• teun

Simon, in een pensioenbrief die ik vandaag ontvangen heb staat dat het recht op tegemoetkoming 65 min was de hoogte afhangkelijk van het pensioen , maar nu veranderd in het salaris. wat betekend dit?

• Simon Kabelfoon

Teun,

Ik kan de tekst zoals je hem hier weergeeft niet plaatsen (iemand anders misschien??).

kun je dat bericht eventueel (je mag de persoonlijke gegevens weglakken) aan me mailen of faxen, wellicht dat ik in de context van het gehele bericht een uitleg kan geven.

• teun

ok, maar moet het thuis eerst scannen

• Huub

Teun zegt: democratie is toch de wil van de meerderheid aan de minderheid opleggen?

Niet dus! De democratie laat zich juist van zijn beste kant zien als met de eigenheid van minderheden rekening wordt gehouden.

en nu weer terug naar de pensioenen Teun!

Huub

• hans

te behandelen als een hardnekkige virus.