Hallo Teun,
Ik wil reageren op je email.Dat is nou precies wat “domme”Alina heeft gedaan. De pensioenen verdeelt met gesloten beurzen. Kwestie van goed de tekst lezen.
Leny
Hallo Huub,
Ik heb inderdaad nogmaals contact opgenomen met het ABP. En helaas zelfs die macht blijft het ABP houden. Er valt niets te converteren, omdat de scheiding in 1982 heeft plaatsgevonden en ik onder Boon van Loon val. T.z. t. zal ik mijn ex moeten vragen om het kleine pensioentje aan mij te betalen. Eventueel kan hij mij machtigen. Ook heb ik een jaaropgave ontvangen na veel geschrijf aan mijn ex.
Deze jaaropgave is gebaseerd op een getrouwd stel. Terwijl ik in het convenant het gehele pensioen krijg toebedeeld, daar heb ik Zwitserleven voor ingeleverd. Dan geld niet, dat de vrouw “meeteld”, zodat het pensioen als getrouwd doorgaat. Mijn ex is ondertussen getrouwd, zodoende geld het ABP pensioen niet als alleenstaande. Wel jammer, maar ik kan hier niets meer aan doen. In het convenant is de contante waarde vastgesteld en naar rato verdeeld, maar geen rekening gehouden met trouwen. Dus je ziet hoe alert je met alles moet zijn en dan nog maak je fouten, die niet meer zijn terug te draaien. Ik wilde je dat even laten weten en miscchien heb je er wat aan in de toekomst om iemand anders te helpen.
Heel veel groetjes en bedankt voor je hulp.
Groetjes van Leny
Hoi Leny,
Aardig dat je nog even verslag uitbrengt van een en ander; dat gebeurt hier niet altijd.
Jammer dat de uitkomsten je tegen vallen; maar je hebt tenminste duidelijkheid nu en dat is veel waard bij dit soort gedoe na een scheiding.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met een ‘pensioen als getrouwd’, wellicht bedoel je dat een alleenstaanden-pensioen hoger is dan een gehuwden-pensioen.
Als jullie onder de Boon-van Loon verdeling precies hebben vastgesteld wie wat krijgt - dus in harde guldens en niet procentueel - dan zou een wijziging in de bugerlijke staat na de scheiding eigenlijk geen invloed meer mogen hebben. Aangezien de polis op het leven van de ex-aprtner blijft bestaan heeft dit daarentegen natuurlijk wel gevolgen als hij bijv. hertrouwt voor zijn pensioen (maar voor het jouwe?).
Enfin; zoveel detail hoort hier niet meer thuis misschien; schrijf me anders op mijn email aan, De komende 2 weken ben ik wel op vakantie; zie maar he?
Huub
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?