aanvullende pensioen verzekering

• Simon Kabelfoon

En zo is het! (of???)

• Trea

Pff, wat zo'n simpele vraag van mij toch kan opleveren hè! ;-) Maar wij gaan gewoon iedere maand, zoals wij eigenlijk nu ook al doen, via automatische incasso banksparen. Moeten alleen nog even kijken hoe en wat, maar we sluiten geen aanvullende pensioenverzekering af! En onze toekomst ziet er later niet zo heel beroerd uit als wij tweetjes oud en verrimpeld zijn en dus niet meer kunnen/willen werken. Het is altijd raar om te horen, maar als mijn ouders er niet meer zijn dan wordt dat huis verkocht en erfen wij en mijn zus en haar toekomstige man daar van. Mijn vader heeft een goed betaalde baan in het buitenland, vandaar. Dat kwam hij mij overigens vertellen toen ik hem raad vroeg. En dan hebben we nog de ouders van mijn vriend…met andere woorden, als wij gewoon normaal sparen tegen een goede rente, dan zal het later allemaal wel goed gaan. Ik hoop alleen dat dat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang mag gaan duren (dat erfen, uh erven…he wat een maf woord).

• Simon Kabelfoon.

Tja,

“we” dwaalden wat af geloof ik.

Je maakt in ieder geval wel de goede keuze lijkt me zo en daar ging het om.

• Ric

mee eens. iets anders is natuurlijk de risico's bij overlijden (oa ANW hiaat) en arbeidsongeschikheid. die moet je wel verzekeren, maar dat is een andere discussie.

• Trea

Ja, dat is allang voorelkaar! Bedankt voor jullie reacties, het heeft goed geholpen!