Normaal gesproken zou mijn echtgenoot geen recht meer hebben gehad op de emolumenten, maar gezien zijn verdiensten voor het bedrijf werd dit hem persoonlijk door de voorzitter van de Raad van Bestuur toegezegd (en op papier gezet). Uitsluitend zijn tantieme-uitkering kwam te vervallen. Verder behield hij alles. Zeer loyaal dus van deze werkgever.
Artikel 4 ‘grondslagen voor de berekening van het pensioen’?
lid 3: onder pensioengrondslag wordt verstaan het jaarsalaris, verminderd met de franchise.
lid 4. onder jaarsalaris wordt verstaan 12x het vaste maandsalaris, vermeerderd met de vakantietoeslag, 13e maanduitkering en gratificaties, alsmede met een door de werkgever vast te stellen bedrag uit hoofde van winstuitkering en het uit arbeidsovereenkomst genoten gemiddelde bonus- en provisieinkomen over maximaal de afgelopen vijf jaren. Dit bonus- en provisie-inkomen wordt beperkt in die zin, dat het jaarsalaris niet hoger zal zijn dan het in de CAO vermelde maximum pensioengevend inkomen.
(mijn echtgenoot had geen bonus/provisieinkomen aangezien hij niet in de buitendienst werkzaam was).
Voor wat betreft uw opmerking inzake de beeindiging dienstverband merk ik op dat alvorens het dienstverband te beeindigen een ontslagprocedure dient te worden opgestart en pas na ontvangst bericht hierover en bevestiging aan de werknemer sprake is van beeindiging dienstverband. Hiervan is geen sprake geweest, zodat een pensioenfonds toch maar niet zomaar kan uitgaan van ‘volledige arbeidsongeschiktheid=einde dienstverband’. Dat kán toch niet.