Hallo Webmaster.
Ik ben gehuwd in 1976, ben gescheiden in 1991. Dus Boon van Loon arrest.
Ik heb tijdens de scheiding veel pech gehad met de advocaten.
Daarom is er ook nooit een definitieve uitspraak over het pensioen geweest..
Mijn ex is in 19 95 in de vut gegaan, nadat hij 42,5 jaar gewerkt had bij een en de zelfde werkgever.
In maart 2001, op 65 jarige leeftijd met pensioen.
Al die tijd heeft hij wel ook mijn deel van het pensioen gekregen, maar niks aan mij afgedragen.
Ik ben in 2008 met pensioen gegaan, en heb hem gevraagd hoe het zat met mijn deel van het pensioen.
Daar wilde hij niet over praten.
Ik heb toen een advocaat in de hand genomen, en hij is onder druk mij een bedrag van € .81,99 per maand gaan betalen.
Waar ik niet mee accoord ben gegaan, hij betaald nu nog steeds dit bedrag, maar ik denk dat dat niet klopt.
Herhaaldelijk heb ik en mijn advocaat,aan hem en aan het pensioenfonds gevraagd, naar een recente berekening.
Het pensioenfonds verwijst me naar mijn ex, maar ex weigert dat te geven.
Wel heb ik een berekening uit 1991 van het pensioen fonds. Heb alles van gulden naar euro's berekend.
De contante waarde van het laatstgenoemd tijdstip opgebouwde ouderdomspensioen en weduwen en weduwnaren pensioen bedraagt € 28.876,76 respectievelijk € .13.919,71 totaal €. 42.796,47 de helft hiervan is €. 21.398,46
Op dit bedrag dient vervolgens in mindering te worden gebracht de contante waarde van het bijzondere weduwen / weduwnaarspensioen, ter grootte van € 13.919,71 het verschil ad. €. 7.478,75 zou dan ter verrekening in aanmerking kunnen komen.
Deze passage heb ik letterlijk overgenomen.
Graag U advies hier over of dit wel klopt,
Bij voorbaat dank, José