Na een dienstverband van 10 jaar ben ik in het jaar 2000 in de WAO terchtgekomen voor 100%.
Mijn werkgever had een collectief pensioen voor de medewerkers afgesloten. De premie voor deze pensioenregeling werd volledig door de werkgever betaald. In 2001 heeft mijn werkgever ontslag aangevraagd. Al die jaren heb ik niet over het pensioen nagedacht tot het onlangs tot mij doordrong dat ik nooit een pensioenoverzicht of wat dan ook ontvang terwijl andere mensen dat wel krijgen.
Dus heb ik de verzekeringsmij gebeld en gevraagd hoe ik ervoor sta en wat er eigenlijk is gebeurd vanaf dat ik in de ziektewet/WAO terechtkwam. Zij verwezen mij naar de werkgever, die had “vrijstelling van premiebetaling wegens arbeidsongeschiktheid moeten aanvragen”. Ik heb contact met de werkgever gezocht, maar die hebben in 2002 alles naar een andere verzekeraar overgeheveld en weten het ook niet. Zij zeggen nu dat ik nergens recht op heb en dat ik het zelf met de verzekeringmij moet uitzoeken.
Help, ik weet echt de weg niet in dit ondoorzichtige woud van regels. Destijds heb ik geen verzekering afgesloten voor het zgn. WAO-gat. Wat volgens mij over het inkomen gaat en niet over het pensioen. Maar heeft dit dan misschien ook iets met mijn ouderdomspensioen te maken. Ik heb nu opeens een gat van 9 jaar!
Ik stel het bijzonder op prijs als iemand hier zijn mening over wil of kan geven of mij kan uitleggen hoe dit werkt. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en heb helaas geen rechtsbijstand verzekering dus zomaar een advocaat inschakelen in helaas geen optie.