verschil pensioenfonds

• herman

Lia ik hoop dat jij er wijzer uit geworden bent na aanleiding wat er besproken en gezegd is met het vooruitzicht op 57,5 r4geling. had nog wel een berichtje verwacht. DatToes en ik soms kibbelen dat is het intresante van dit .

• herman

Geachte Meneer Loes ik zal mij voortaan buiten alle informatie houden wat betreft dit programma.

H.Idzes

• Norbert

Beste allemaal,

laten we gewoon de officiele documenten erbij halen; een tuincentrum valt onder de CAO voor Tuincentra. Krachtens artikel 1.14 van de CAO vallen hoverniers (mits dit de hoofdfunctie is van de betreffende werknemer) echter onder de CAO Landbouw en derhalve pensioenopbouw onder het Bedrijfspensioenfonds voor de landbouw (uitvoerder Colland). Meer is het niet. Keuzes worden nooit door werknemers gemaakt. Werkgevers en dus ook werknemers vallen nou eenmaal onder de verplichtstelling van een CAO (en dus vaak ook een Bedrijfspensioenfonds) of niet. Is er geen verplichtstelling, dan kan de werkgever (aanbevolen in goed overleg met de werknemersvertegenwoordiging) eigen keuzes maken.

Sterkte met de werkzaamheden.

Norbert

• bas

Klopt als een bus Norbert,

In zijn schrijven van 08-11-2009 had de heer Toes dit ook al vermeld.

groet

bas

• floris

Dit klinkt logisch, en bevestigd mijn vermoeden. Bedankt voor de moeite van het antwoorden!

Groet Floris