pggm: verplicht flexpensioen opnemen na je 60e

  • h.souverein-de klein

    In het blad heb ik de verhalen gelezen over al dan niet stoppen op een bepaalde leeftijd. Ik denk dat het tijd wordt om de keus aan iemand zelf over te laten, de een wil stoppen en de ander doorwerken, voor ieder zijn de omstandigheden anders. Ik kom regelmatig in Amerika, omdat mijn dochter daar woont en daar kijken ze niet naar de leeftijd maar wat je kunt. Ik ben 65 jaar en als ik solliciteer krijg ik te horen dat ik te oud ben, niet hoe of wat ik ben. Dit wilde ik even kwijt. Vr.Gr.H.Souverein.

  • Lernout A

    Het lijkt erop dat Flexpensioen één grote dievenbende geworden is in Nederland! Ook mijn vrouw heeft een tijdje in Nederland gewerkt en is verplicht,daar wij in Belgie wonen,haar Flexpensioen aan te nemen. Dit heeft tot gevolg dat wij voor haar een eigen ziekteverzekering in Belgie mochten aangaan,ook een eigen hospitalisatieverzekering in Belgie omdat ze een maandelijkse Flex krijgt van 40€ (ja slechts 40€). Nu hebben wij deze week het bericht gekregen dat ze evenveel premie moet betalen in Nederland dan ze ontvangt aan Flexpensioen!!!!!!! Voor 2010 moeten wij ongeveer 600€ terugbetalen aan Nederlandse zorgverzekering???? Zij is reeds 5 jaar gestopt met werken. Een bende gangsters,meer kan ik er niet over kwijt! Zij krijgt dus NIETS meer en dat Flexpensioen word van haar pensioen afgetrokken.

    Gestraft omdat ze in Nederland gewerkt heeft,waarom toch?

  • Kim

    Bij een gedwongen ontslag,subsidie korting, moet ik toch in de flex terecht. Ik vindt het diefstal, ik heb al die jaren pensioen betaald en zal nu,ben 64 verplicht vele duizenden euros in moeten leveren terwijl ik een ontslag vergoeding plus ww kan ontvangen van mijn werkgever

  • Frans

    Klopt. Het is inderdaad een zeer vreemde regel. Als je van voor 1950 bent moet je met flexpensioen. Nadat de overheid de subsidie per 1 janauri 2012 had stopgezet hebben wij de activiteiten stopgezet. Iedereen de vertrekregeling conform de CAO en een aanvulling op de WW. Ik ben dit jaar 64 jaar. Voor mij geldt dus geen WW maar flexpensioen.Ook ik wilde dat niet want het scheelt me 4000 euro aan ouderdomspensioen per jaar.

    Het is een vorm van rechtsongelijkheid die je alleen kan bestrijden met veel mensen die in het zelfde schuitkje zijn beland. In je eentje een zaak beginnen is onbegonnen werk.

    groet, Frans

  • Ans

    Ik ben 61 en wil stoppen met werken.Mijn man is al met pensioen.

    Krijgt hij, als ik stop, volledig pensioen?

  • gamedog

    deeltijd pensioen mag niet gekort worden op de ww

    sinds 2012

    ivm wijzigen wet

  • H

    Je wordt wel gedwongen dit te doen als je werkeloos wordt!!!