We zijn het weer helemaal eens Simon. Niks mis met een goede verzekering, maar een verzekering door de strot douwen, daar heb ik een bloedhekel aan, zeker als het enige belang dat van de verkoper is.
Ik heb op dit moment precies hetzelfde aan de hand en heb besloten om niet in te gaan op de aanbieding van een lijfrente.
Hoofdzaak voor mij is dat je niet aan het geld kan komen als je dat om een andere reden nodig hebt (aanschaf van een huis bijvooorbeeld, ook een goede oudedagsvoorziening). Ook hebben mijn kinderen helemaal niets aan die lijfrente als ik hem onverhoopt niet volledig kan uitnutten.
Wat ik opvallend vind is dat er nooit een goede vergelijking wordt neergelegd met bijvoorbeeld zelf beleggen( belasting betaald maar minder kosten. Bij uitkeren wordt er nog steeds maar 1,2% vermogensrendementsheffing door de fiscus gevraagd) of een vergelijking met het oprinchten van je eigen pensioenfonds(stamrecht bv). Ik blijf twijfelen maar ga voorlopig niet mer Reaal (via Qua Vida) in zee en ook niet met een andere lijfrente aanbieder.
Groeten, Hein Vlieger
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?