Even een reactie op jullie berichten
Leo.
Ik heb inmiddels verschillende bedrijfsfondsen gemaild.
Er zijn er twee die gereageerd hebben.
Van de Stichting Fondsenbeheer Waterbouw krijg ik zo juist een brief dat ik geen recht heb op dit pensioen omdat het opgebouwd is voor het huwelijk. Als hij in het huwelijk nog een keer werkzaam was geweest in deze bedrijfstak dan had ik er wel recht op gehad.
Jammer. Want daar had ik het meeste geld kunnen verwachten.
Maar wat ze schrijven is wel waar. Het pensioen is opgebouwd voor het huwelijk.
De Bakkersbond heeft inmiddels ook een aantal malen gereageerd per mail.
Ik moest bij hun aangeven dat ik met hem getrouw ben geweest.
Heb daarvoor het trouwboekje gescand en gemaild. Ze gaan nu kijken en ik hoor binnen 4 weken (laatste bericht is van vorige week)
Gerard
Mijn ex man was nog niet met pensioen. Hij is slechts 51 geworden.
Hij liep al jaren in de WAO eerst gedeeltelijk (jaren van 40% daarna 60% en daarna 80 - 100 %) Heeft jaren nog aangepast werk gehad maar dat was een jaar of 6 geleden ook niet meer vol te houden. Hij heeft al die tijd wel een uitkering gehad naast zijn WAO, van een verzekeringsmaatschappij, het zogenaamde WAO gat verzekering. En toen hij geen voordeel meer had van de werkgeversspaarregeling heeft hij eenmalig een inleg (het spaargeld van die regeling) gedaan bij een bank om pensioen in te kopen.
Dit is wel gebeurt toen we nog getrouwd waren.
Van een uitruil is in elk geval geen sprake omdat er bij mij geen pensioen te verwachten is.
De dienstverbanden van mijn ex-man zijn moeilijk te achtehalen. Dat zijn er zoveel.
Alle andere persoonlijke informatie wil ik je wel mailen. Maar niet hier in het forum plaatsen.
Bedankt voor jullie mee denken.
Groet,
Anneke